تبلیغات
هیئت تیر اندازی با کمان خرمدره - پا قلب دوم بخصوص برای ورزشکاران / پیشنهادهایی برای پوشیدن کفش مناسب

همانجوریکه می دانیم کمانداران در هنگام مسابقات و تمرین اکثرا بصورت سرپا ایستاده و یا در حال حرکت هستند و گاهی بخصوص در اردوها در طول شبانه روز تمرینات آنها بصورت ایستا است که نقش کفش برای کمانداران خیلی مهم است .
تمرینات دو که از تمرینات اصلی تقویت سیستم قلبی عروقی ورزشکاران نیز محسوب می شود خود نیاز مند انتخاب کفش مناسب می باشد لذا بر آن شدیم تا نکاتی در جهت انتخاب کفش مناسب در این قسمت ذکر شود :

بهترین كفش برای استفاده روزمره، كفشی است كه در آن فاصله انگشت شست تا نوك آن یك سانتی‌متر و از بغل‌ها نیم سانت فاصله داشته باشد.

بهترین كفش برای استفاده روزمره، كفشی است كه در آن فاصله انگشت شست تا نوك آن یك سانتی‌متر و از بغل‌ها نیم سانت فاصله داشته باشد. بهتر است كفشی كه در طول روز می‌پوشید، چرمی باشد چون چرم مثل پشم در تابستان پا را خنك می‌كند و در زمستان گرم. البته در بعضی مشاغل كفش‌های خاصی استفاده می‌شود مثلا پرسنل بیمارستان به خاطر راحتی، عرق نكردن پا بهتر است صندلی‌های سفید بپوشند كه البته با رنگ لباس‌شان هم هماهنگ می‌شود.

 

یا افرادی كه مشاغل سختی مثل كار در معادن یا كارخانجات ذوب آهن و فولاد دارند باید كفش‌های سفت و محكم بپوشند، پا را در برابر ضربات احتمالی حفظ كند. اگر در طول روز مدت طولانی سر پا هستید یا باید زیاد راه بروید، مهم ترین عامل در انتخاب كفش‌تان قبل از هر چیز باید راحتی آن باشد. با وجود اینكه كفش در سلامتی فرد نقش اساسی ایفا می‌كند، اما كمتر به آن اهمیت می‌دهیم. كفش آینه بدن است و باید همیشه راحت، شیك، تمیز و البته ترجیحا چرم باشد، اما معمولا افراد بودجه كافی به آن اختصاص نمی‌دهند.

 

پیدا كردن بهترین كفش دویدن یا پیاده‌روی

 

وقتی تصمیم قطعی‌تان را برای خرید كفش دو یا پیاده‌روی گرفتید، بهتر است به فروشگاه‌های ورزشی معتبر مراجعه كنید و از مسوول فروش بپرسید تا با توجه به قوس‌ كف پای‌تان كفش مناسب را به شما عرضه كند. كف پای شما ممكن است یكی از این سه حالت زیر باشد:

 

 

1 . كف پای صاف، قوس بسیار كمی دارد و هنگام دویدن یا پیاده‌روی پاها معمولا به سمت داخل متمایلند

 

 

2 . كف پا با قوس زیاد معمولا باعث می‌شود پاها به سمت بیرون متمایل شوند. در این صورت باید به دنبال كفش‌هایی با انعطاف‌پذیری و كشش بیشتر باشید تا بتوانید شوك حاصل از ضربه‌های وارد به پا را بیشتر جذب كند. كفی‌هایی هم كه داخل كفش می‌گذارند معمولا می‌تواند به پاشنه و كف پا كمك كند و ضربه‌ها را جذب كند بعضی كفی‌ها هم طبی هستند كه طبق دستور پزشك ساخته و تجویز می‌شوند.

 

3 . كف پای نرمال هم كه معمولا با همه كفش‌ها جور است و كفش‌های عادی برای پای نرمال ساخته می‌شوند.

 

3 مدل راه رفتن متفاوت داریم

 

نوع راه رفتن را از روی حركت پا پس از برخورد با زمین تعیین می‌كنند

1 . در حالت اول پاها به طور محسوسی به سمت داخل هستند كه این مدل باعث می‌شود ماهیچه‌های پا و ساق‌ها و ران همگی سفت و كشیده شوند. به این مدل راه رفتن «overpranation» «اور پرونیشن» گفته می‌شود. معمولا افرادی كه قوس كف پای‌شان كم است اینگونه قدم بر می‌دارند. اینگونه افراد باید به دنبال كفش‌هایی با لژ یا پاشنه كلفت‌تر باشند كه هنگام حركت تعادل بیشتری برقرار كند و انعطاف‌پذیری كمی داشته باشد.

 

2 . حالت دوم وقتی رخ می‌دهد كه هنگام دویدن یا راه رفتن پاها به سمت بیرون متمایلند. به این حالت «under pronation» می‌گوییم كه كف پا در این حالت قوس زیادی دارد. این افراد باید كفش‌هایی با لایه‌های لژ بیشتر پیدا كنند تا ضربه اضافه‌ای كه به كف و پاشنه پا وارد می‌شود را جذب كند.

 

3 . حالت سوم هم وقتی است كه پاها هنگام راه رفتن یا دویدن نرمال هستند و تقریبا صاف هستند. بهتر است كفش‌هایی با انعطاف‌پذیری بیشتر پیدا كنید تا تعادل‌تان بهتر و بیشتر برقرار شود.
وقتی می‌خواهید برای بچه‌ها كفش بخرید

پای بچه‌ها رشد باور نكردنی دارند و به نظر می‌رسد خریدن كفش برای‌شان پروسه‌ای پایان ناپذیر و البته بسیار گران است. شاید پیدا كردن یك جفت كفش شیك و زیبا برای‌شان كار سختی نباشد، اما آیا واقعا كفش‌ها مناسب پای فرزندتان هست یا نه؟ برعكس خیلی بزرگ‌ترها، بچه‌ها خیلی از خرید كفش لذت نمی‌برند، اما در سنین پایین كفش نقش اساسی را در رشد پای كودك ایفا می‌كند. تا وقتی كه فرزندتان از درد پا شكایت نكند، معمولا شما متوجه نمی‌شوید كه نیاز به كفش جدید دارد. بهترین ایده این است كه براساس دوره‌ای مشخص كفش‌های بچه‌ها را چك كنید تا از مناسب بودن آن مطمئن شوید. می‌توانید به پارگی، شكاف‌ها یا كهنه شدن زیاد آن توجه كنید. اگر كنار كفش بیرون بیاید یا پاره شود، خیلی زودتر از آنچه تصورش را می‌كردید ممكن است به دلیل تنگ بودن آن اتفاق افتاده باشد.

 

اگر محل شست پا نیز بر‌آمده شود، نشان دهنده سایز نامناسب و البته وقت تعویض آن است.

كفش‌های مختلفی برای سنین گوناگون وجود دارد و اگر بدانید چه كفشی برای چه سنی در كودكانتان مناسب است، می‌توانید از مشكلات بعدی جلوگیری كنید.

 

حقایقی درباره پا

معمولا نوجوانان چیزی حدود 18 هزار قدم یا بیشتر در طول روز بر می‌دارند.

در طول مدت عمر، پاها حدود 150 قسمت از عرق كل بدن را آزاد می‌كنند. با در نظر گرفتن این مورد كه 70 درصد از مشكلات پا به خاطر پوشیدن كفش نامناسب یا اندازه نبودن آن یا مواردی كه به كودكی برمی‌گردد، ایجاد می‌شود. در می‌یابید كه باید جدی‌تر به مساله خرید كفش كودكتان اهمیت بدهید. یكی از مشكلات شایعی كه كودكان آن را تجربه می‌كنند و به دلیل پوشیدن كفش نامناسب برای شان ایجاد می‌شود، رشد نامناسب ناخن شست پاست.

البته این مشكل در بزرگسالان نیز دیده می‌شود كه می‌توان به راحتی جلوی آن را گرفت. اگر كمی بیشتر برای خرید كفش جدید وقت بگذارید و البته كمی هم بیشتر هزینه كنید، مطمئنا كفش‌های مناسبی به دست می‌آورید.

 

قابل توجه خانم های علاقمند به كفش پاشنه بلند

بسیاری از خانم ها علاقمند به پوشیدن كفش‌های پاشنه دار هستند تا خوش تیپ تر به نظر بیایند، درحالی كه اغلب از خطرات ناشی از آن بی اطلاع اند.

براساس اطلاعات انجمن پزشكی بیماری‌های پا، كفشهایی كه پاشنه‌ی بلندتر از 5 سانتیمتر داشته باشند، از نظر بیومكانیكی و ارتوپدی غیرقابل قبول هستند، چون موجب می‌شود فرد در معرض افتادن و آسیب دیدن باشد. به علاوه باعث تخریب وضعیت پا و مشكلات عدیده ای خواهد شد.

كفش پاشنه دار حالت پا را تغییر می‌دهد و گاهی مانع عملكرد درست پا می‌شود. این قرار گرفتن طولانی مدت پا در قالب این كفش ها موجب كوتاه شدن تاندون آشیل می‌شود كه ماهیچه ساق پا را به پاشنه وصل می‌كند . این وضعیت تاندون را حساس و دردناك می‌كند. پوشیدن مداوم این نوع كفش برآمدگی ای درپشت پاشنه بوجود می‌آورد كه حاصل از اصطكا ك پشت كفش با پای فرد است.

بهترین و راحت ترین نوع كفش برای بانوان كفشی است كه پاشنه ای پهن و راحت داشته باشد كه طول آن حداكثر 1 تا 2 سانتیمتر باشد.

با پوشیدن كفش پاشنه بلند، فرد قدم‌های كوتاه تری برمی دارد تا تعادلش حفظ شود و زمین نخورد، از این رو فشار زیادی به پا وارد می‌شود .

 

اگربه این مدل كفش علاقمند هستید بهتر است نیمی از روز كفش های راحت بپوشید یا كفش‌های پاشنه بلند را به طور متناوب با كفش‌های كتانی و كفش های پاشنه كوتاه بپوشید تا پای شما آسیب كمتری ببیند.
 
و اما نکته ای دیگر از کفش ورزشی :

بهترین کفش برای ورزشکار چه کفشی است


انتخاب کفش مناسب برای هر ورزش می تواند گیج کننده باشد. هر ورزشی بر حسب نیازهای خودش نوع خاصی از کفش را لازم دارد.

کفشهای ورزشی، پای ورزشکار را در مقابل استرسها و فشارهای گوناگونی که طی ورزش به پا اعمال می گردد محافظت و از بروز صدمات پا در ورزشکاران جلوگیری می کند. چنانچه بیش از 3 جلسه در هفته ورزش می کنید نیاز به کفش خاص آن رشته ورزشی دارید و در موارد کمتر از 3 بار در هفته نیازی به تهیه کفش خاص ندارید و با کفش های عادی که در آنها احساس راحتی می کنید می توانید به آن ورزش بپردازید.

کفش های ورزشی خاص رشته های ورزشی از نظر وزن، پهنا، کف کفش، نوع مواد بکار رفته در آنها ، الگوی بند کفش و میزان راحتی و نرمی با یکدیگر تفاوت دارند.

کفش بعضی از رشته های ورزشی

کفش های دویدن : کفش های مخصوص دویدن باید سبک باشند و کف نرمی داشته باشند تا در هر بار اصابت پا به زمین فشار وارد  بر کف پا را جذب کنند. از سویی این کفش ها باید با پهنای کف پا تناسب داشته باشند مثلاً ورزشکاری که پای پهن دارد نباید از کفش های نوک باریک استفاده کند.

کفش های پیاده روی : کفش های پیاده روی نسبت به کفش های دویدن نسبتاً سفت تر می باشند.

کفش های بسکتبال : کفش های مخصوص بسکتبال یک کف سفت و ضخیم دارند و با لبه های جانبی بلند یک حمایت جانبی از سمت داخل و خارج مچ پا می کنند و این امر ، فرد را از آسیب دیدگی ورزشی طی حرکات ناگهانی به چپ و راست مصون می دارد.

کفشهای تنیس و سایر ورزشهای راکتی : این کفشها معمولاً دارای میخ های کفش در ته کفش می باشند. لازم است هر شخصی بر اساس نوع رشته ورزشی، میزان راحتی و قیمت کفش نوع خاصی از آن را انتخاب کند. کفشی که دقیقاً اندازه پا باشد نقش بسیار مهمی در کاهش صدمات ورزشی دارد، این امر بخصوص در دو میدانی بارزتر است.

هنگام خرید کفش به چه نکاتی توجه کنیم

• در هنگام عصر به خرید کفش اقدام کنید چرا که بخاطر تورم نسبی پا اندازه پا در بیشترین حد است و در آینده دچار تنگی کفش نخواهید شد.

• شماره دقیق کفش خود را بدانید، توجه داشته باشید که با افزایش سن شما شماره کفش هم افزایش می یابد.

• چنانچه از کفی کفش استفاده خواهید کرد از یک نوع کفی در هر دو کفش استفاده کنید.

• در هنگام خرید هر دو کفش را پوشیده و با آن راه بروید و راحتی و حمایت جانبی آنها را بسنجید.

• کفش را طوری انتخاب کنید که حدود 5/0 اینچ (1.3 سانتیمتر) بین نوک پا و جلوی کفش فاصله خالی وجود داشته باشد.

• به کف کفش توجه کنید که لغزنده نباشد تا در هنگام ورزش دچار لغزش و سرخوردن نشوید.

• به قوس داخل کف کفش توجه داشته باشید، افراد بر سه دسته اند، آنهایی که قوس پای افزایش یافته و بلند دارند و آنها که کف پای صاف و قوس کف پای کاهش یافته دارند و افراد با قوس پای طبیعی.

افرادی که قوس پای کاهش یافته دارند در هنگام دویدن و راه رفتن نوک پا را به سمت خارج ساق قرار می دهند و دچار خوردگی سمت داخل کف کفش می شوند و لازم است از کفش های دارای حمایت جانبی خوب استفاده کنند.

افرادی که دارای قوس داخل پای افزایش یافته اند در هنگام دویدن و راه رفتن پای خود را به سمت داخل قرار می دهند و دچار خوردگی سمت خارج کف کفش می شوند و لازم است از کفش های نرم و انعطاف پذیر استفاده کنند.

چه موقع کفش باید تعویض گردد

لازم است پس از استفاده کافی کفش ورزشی تعویض گردد هرچند شاید ظاهر خوبی داشته باشد چرا که دیگر حمایت کافی را از پای شما بعمل نخواهد آورد. لازم است چنانچه کف کفش سائیده شده یا دچار درد در پا شده اید کفش را تعویض کنید.میانه کفش پس از 600 مایل دویدن (حدود 965 کیلومتر ) یا حدود 600 ساعت استفاده دچار فرسودگی و عدم کارایی حمایتی و ضربه گیری می شود و لازم است که کفش تعویض گردد.

به اسم های تجاری توجه نکنید و بر اساس قاعده و متناسب با نیاز ورزشی و فیزیک بدنی خود کفش مناسب را تهیه کنید.



How can I increase my height after 18?
یکشنبه 15 مرداد 1396 08:55 ب.ظ
Quality posts is the key to be a focus for the users to pay a quick visit the web page, that's what this web site is providing.
What do you do for a sore Achilles tendon?
جمعه 13 مرداد 1396 05:04 ب.ظ
Thank you a bunch for sharing this with all of us you actually understand what you are talking about!

Bookmarked. Please also seek advice from my website =).
We may have a hyperlink change arrangement among us
foot pain cream
یکشنبه 11 تیر 1396 02:59 ب.ظ
Thanks for finally talking about >هیئت تیر اندازی
با کمان خرمدره - پا قلب دوم بخصوص برای ورزشکاران / پیشنهادهایی برای پوشیدن کفش مناسب <Loved it!
foot pain end of day
سه شنبه 6 تیر 1396 05:22 ق.ظ
Hi, Neat post. There's a problem together with your site in web explorer, might test this?

IE still is the market leader and a big portion of other people will miss your great writing due
to this problem.
Unknown
دوشنبه 5 تیر 1396 09:04 ق.ظ
Loving the info on this site, you have done outstanding job on the articles.
Lino
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 04:08 ق.ظ
Hi my family member! I wish to say that this post is amazing, great written and come with approximately all important infos.
I'd like to look extra posts like this.
BHW
پنجشنبه 31 فروردین 1396 01:04 ق.ظ
I absolutely love your blog and find most of your post's to be precisely what I'm looking for.
can you offer guest writers to write content to suit your needs?
I wouldn't mind producing a post or elaborating on a few of the subjects you write concerning
here. Again, awesome website!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر