تبلیغات
هیئت تیر اندازی با کمان خرمدره - تاثیر ورزش بر دستگاه عصبی
پنجشنبه 27 آبان 1389

تاثیر ورزش بر دستگاه عصبی

   نوشته شده توسط: احسان    

انجام تمرین بدنی مستلزم کار موثر دستگاه عصبی است که در واقع ارسال کننده پیام های لازم به عضلات است تمرینات مرتب ورزشی بدون تردید موجب بهبود کار سیستم عصبی و هماهنگی لازم بین اعصاب و عضلات خواهد شد .

 

ورزش می تواند از فشارهای روانی و ناراحتی های روحی بکاهد ورزش راهی مناسب جهت مقابله با افسردگی است .

بالا رفتن میزان کارایی عضلات و کسب سرعت حرکتی مستلزم اقدام به تمرینات مرتب ورزشی و تقویت سیستم عصبی می باشد

بر اثر فعالیت های بدنی بر میزان چابکی افراد افزوده می شود که حاکی از بهبود کار سیستم عصبی و عضلانی می باشد

ورزش یکی از مطمئن ترین و موثرترین راههای درمان بی خوابی است

کسانی که ورزش می کنند از خوابی عمیق تر بهره مند شده و نتیجتاً نیروی کافی کسب می نمایند

تاثیر ورزش بر دستگاه گوارش

کنترل وزن و سوزاندن کالری های مصرف شده از طریق ورزش امکان پذیر می شود . چاقی می تواند منشا بسیار ی از بیماری های خطر ناک باشد .

با ورزش وزن خود را کنترل کنید

علاوه بر اینکه ورزش کالری اضافی را مصرف می کند برای کسانی که بی اشتها هستند تمرینات بدنی راهی مناسب جهت تحریک اشتها و میل به غذاست .

ورزش حرکات دودی معده را تسریع می نماید و در عین حال مانع ابتلای انسان به یبوست می گردد.

تاثیر ورزش بر دستگاه حرکتی

مفاصل و عضلات و استخوان ها در ورزش وضعیت بهتری پیدا می کند

عضلات بدن با تمرینات بدنی تقویت می شوند و قدرت و کارایی انسان به میزان زیادی افزایش می یابد.

ورزش جنبش پذیری مفاصل بدن را افزایش میدهد این بدان معناست که دامنه حرکت هر یک از مفاصل ها بیشتر میشود

ورزش اگر به شکل صحیح انجام شود از بروز آرتروزها در مفاصل جلو گیری می کند

ورزش موجب استحکام و سلامتی مفاصل بدن می گردد و میزان مقاومت آنها را در هنگام بروز صدمات افزایش میدهد

تمرینات بدنی موجب کشش عضلات و نها یت انعطاف پذ یری بیشتر بدن میشود

استحکام استخوان ها در اثر تمرینات بدنی افزایش یافته و متناسب با افزایش قدرت عضلات محکم می شوند.

ورزش از پوسیدگی های استخوانی جلو گیری می کند

80درصد مردم به نحوی از درد های کمر رنج می برند ورزش با تقویت عضلات ستون مهره ها از بروز درد های کمر پیشگیری می نماید

تاثیر ورزش بر طول عمر

تحقیقات نشان داده است که عمر افرادی که مرتب اقدام به تمرینات بدنی می کنند بیشتر از افراد غیر ورزشکار است .

سن بیولوژیکی افراد زیر پانزده سال جوانتر از افراد غیر ورزشکار است .

ورزش و تمرینات بدنی شادابی انسان و احساس جوانی و قدرت را به دنبال دارد .

ورزش موجب می شود تا بدن انسان در مقابل میکروبها و بیماری ها مقاومت بیشتری از خود نشان دهد .

تاثیر ورزش بر روی غدد داخلی

با ورزش و فعالیت بدنی غدد داخلی میزان مواد ترشحه خود را متناسب می نمایند .این غدد خود را با شرایط مختلف وقف داده و مقدار هورمون خود را در صورت لزوم کم و زیاد می کنند در نتیجه تاثیرات مطلوبی بر جسم و روان انسان خواهند گذاشت .

تاثیر ورزش بر ابعاد روحی و اجتماعی انسان

علاوه بر اینکه ورزش تاثیرات مفید فیزیکی و فیزیولوژیکی بربدن انسان دارد و بر روح و روان و شخصیت اجتماعی هر فرد نیز تاثیر مطلوب می گذارد، به موارد زیر توجه کنید و ببینید چگونه ورزش و فعالیت های مناسب بدنی موجب این همه صفات مطلوب می گردد.

*احساس اعتماد به نفس

*احساس قدرت

*تقویت اراده

*تقویت قدرت تمرکز

*افزایش دقت عمل

*بهبود عکس العمل فکری و جسمی

*احساس شادابی و نوجوانی

*داشتن ظاهری خوب

*داشتن احساسی خوب

*بالا بردن قدرت خلاقیت

*احساس آرامش و راحتی

*مقاوم شدن در برابر فشارهای روانی و قدرت کنار آمدن با مسائل

*به طور کلی تقویت قوای ذهنی .

و دیگر اینكه:

اگر کمی بیشتر فکر کنیم شاید ورزش قادر باشد منافع بیشتری به انسان بدهد. زندگی انسانها وابسته به حرکت است زنده بودن در حرکت و تلاش است و شاید به همین علت است که حرکت از انسان گرفته شود عمرش کوتاه خواهد شد و اگر تلاش و فعالیت بدنی متناسب و با دقت تعیین شود سلامتی شادابی و طول عمر را به دنبال خواهد داشت .

ورزش و فعالیت های تربیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می گردد .امروزه فعالیت های ورزشی به عنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سکته های قلبی محسوب می شود .

در اثر ورزش عروق خونی گشاد شده و سبب تسریع جریان خون می گردد .

میزان هموگلوبین خون بیشتر شده و نتیجتاً کار انتقال اکسیزن به قسمت های مختلف بدن بهتر انجام می شود

ورزش مرتب راهی است مناسب جهت پیشگیری از بروز بیماری های فشار خون .

ورزش می تواند میزان تری گلیسیرید خون را به حد متعادل برساند

بجای خوردن دارو بهتر است ورزش کنید

میزان کلسترون خون در اثر تمرینات ورزشی به حد مطلوبی می رسد خصوصاً اکر با رژیم غذایی همراه باشد .

برای بیماران دیابتی ورزش بسیار مفید است و قند خون را تا حد مطمئن پایین می آورد

با تقویت عضله قلب تعداد ضربان در دقیقه کم شده و قلب با نیروی بیشتری خون را ارسال می دارد

با انقباض عضلات پا در حین ورزش خون راحت تر به قلب باز می گردد و از بروز بیماری واریس در پا ها جلوگیری می کند

کسانی که ورزش می کنند درصد بیشتری از دستگاه تنفس خود را به کار می گیرند

افزایش حجم تنفسی در طول روز و شب موجب دریافت اکسیژن بیشتر و رساندن آن به اندام های بدن می شود

کسی که قابلیت دریافت و مصرف اکسیژن را در حد بالا داشته باشد زود خسته نمی شود و کارایی بیشتری خواهد داشت .

افزایش حجم تنفسی در افرادی که ورزش می کنند موجب کاهش تعداد تنفس آنها در دقیقه شده و بر میزان اکسیژن گیری هر بار تنفس می افزاید .


What is a heel lift?
دوشنبه 16 مرداد 1396 12:50 ق.ظ
Interesting blog! Is your theme custom made or did
you download it from somewhere? A design like yours
with a few simple tweeks would really make my blog shine.
Please let me know where you got your design. Cheers
How do you prevent Achilles tendonitis?
یکشنبه 15 مرداد 1396 08:55 ق.ظ
I blog quite often and I seriously appreciate your content.

This article has truly peaked my interest. I'm going to book mark
your site and keep checking for new details about once per week.
I subscribed to your Feed too.
http://kristinslaugenhaupt.hatenablog.com
چهارشنبه 21 تیر 1396 11:23 ق.ظ
Hi every one, here every one is sharing such know-how, therefore it's pleasant to read this
web site, and I used to pay a quick visit this weblog all the time.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر